Liftor Glass s USB portami a vstavaným šuplíkom teraz o 4.000 Kč lacnejšie. Iba 329 EUR!

[přeskočit k obsahu]

Ako vybrať kancelársku stoličku: nosnosť, materiál a ďalšie parametre

Pri voľbe vhodného kresla do kancelárie je potrebné zvážiť rad parametrov. Typy mechaniky a jednotlivé komponenty sme prebrali v minulom článku (pozri ako vybrať kancelársku stoličku). Dnes sa pozrieme na zostávajúcu štvoricu vlastností.


Nosnosť

Na súčasnom trhu sú k dispozícií stoličky a kreslá s rôznymi nosnosťami, spravidla od 70 do 180 kg. Najrozšírenejším štandardom je nosnosť 120 kg. Stoličku nikdy nepreťažujte, inak hrozí nezvratné poškodenie jej mechanizmov.

 

Použité materiály

Materiál stoličky má vplyv predovšetkým na váš komfort pri práci. Z hygienických dôvodov je najvhodnejšia sieťovina. Zaisťuje priedušnosť a prúdenie vzduchu, nemá ale izolačné vlastnosti, takže v chladnejších miestnostiach vám môže byť zima.

Čalúnenie dobre izoluje, čo je ale nevýhoda v lete, predovšetkým ak vaša kancelária nedisponuje klimatizáciou. Podobne je na tom poťah z kože. Výhodou oboch materiálov je ale ľahká údržba.

U kresiel i stoličiek sa spomínané materiály často kombinujú. Voľte tie, ktoré sú vám príjemné, pomáhajú odvádzať pot a nedráždia pokožku.

 

Hmotnosť stoličky

Celková hmotnosť stoličky sa odvíja od použitého materiálu. Všeobecne je možné povedať, že čím ťažšia stolička, tým vyššiu stabilitu môžete očakávať. Vopred ale zvážte, či a ako často budete stoličku prenášať z miestnosti do miestnosti alebo s ňou inak manipulovať.

Na hmotnosť myslite aj pri zostavovaní - niektoré stoličky môžu byť tak ťažké, že je lepšie ich montovať vo dvojici.

 

Design

Farebnosť a tvar každého výrobku sú veľmi individuálnou záležitosťou, závislou na preferenciách každého používateľa. Na trhu nájdete veľké spektrum možností, od stoličiek klasického vzhľadu po unikátne dizajnové kúsky.

Pamätajte ale, že vaše zdravie je na prvom mieste. Nikdy neuprednostňujte vzhľad pred funkčnosťou.

 

Liftor

 

Nezabudnite na zmenu polohy

Správna stolička síce pomáha minimalizovať následky dlhodobej statickej pozície, sama o sebe ale nestačí. Na akejkoľvek stoličke je potrebné správne sedieť a zbytočne nepredlžovať dobu sedu.

Odborníci odporúčajú sedieť bez prerušenia maximálne 45 minút. Potom svoju pozíciu zmeňte, pretiahnite sa alebo sa chvíľu prejdite. Ak sa kancelárskej práci v sede nemôžete vyhnúť, zvážte obstaranie polohovateľného stola a striedajte sed s prácou postojačky.

Svojmu zdraviu tiež rozhodne prospejete elimináciou sedenia z ďalších oblastí vášho života. Zaraďte do svojho života chodenie, pravidelný pohyb (aspoň 30 minút denne) alebo kompenzačné cvičenia.

 

Zhrnutie článku:

  • Z hľadiska hygieny a odvodu potu je najvhodnejším materiálom sieťovina.
  • V pravidelných intervaloch meňte polohu a ideálne eliminujte počet presedených hodín. Pomôcť vám môže polohovací stôl.

 

Potrebujete poradiť s výberom?

info@liftor.sk

+420 739 556 148

© 2022 Liftor s.r.o., provozovna: Šlovická 1360, 33441 Dobřany
sídlo: Pod Vinicemi 931/2, 301 00 Plzeň, IČ: 08632197

*GARRETT et al. Call Center Productivity Over 6 Months Following a Standing Desk Intervention. IIE Transactions on Occupational Ergonomics and Human Factors. 2016, 4(2-3), 188-195

**SAEIDIFARD et al. Differences of energy expenditure while sitting versus standing: A systematic review and meta-analysis. European Journal of Preventive Cardiology. 2018, 25(5), 522-538.

***WARREN et al. Sedentary Behaviors Increase Risk of Cardiovascular Disease Mortality in Men. Medicine & Science in Sports & Exercise. 2010, 42(5), 879-885

DIAZ et al. Patterns of Sedentary Behavior and Mortality in U.S. Middle-Aged and Older Adults. Annals of Internal Medicine. 2017, 167(7).

††CONG et al. Association of sedentary behaviour with colon and rectal cancer: a meta-analysis of observational studies. British Journal of Cancer. 2014, 110(3), 817-826. 

†††BUCKLEY et al. Standing-based office work shows encouraging signs of attenuating post-prandial glycaemic excursion. Occupational and Environmental Medicine. 2014, 71(2), 109-111.