Objednávky s doručením do Vianoc prijímame do 15.12.2021.

[přeskočit k obsahu]

Ako využívat polohovací stôl alebo Koniec nudy v sede


Sedavé zamestnanie už nemusí byť nuda a už vôbec sa pri ňom nemusí len sedieť. Polohovací stôl je toho dôkazom. Zaspievajte koniec boľavému chrbtu a využite naše praktické tipy, vďaka ktorým ho využijete naozaj naplno.

Sedavý spôsob života nie je pre naše telo vôbec zdravý - stúpa riziko bolesti chrbta, kardiovaskulárnych ochorení či cievnej mozgovej príhody. Lenže práca v kancelárii alebo aj na home office pohybu veľmi nepraje. Teda len do tej doby, než dáte šancu výškovo nastaviteľnému stolu, vďaka ktorému môžete nielen pracovať posediačky aj postojačky, ale tiež sa pretiahnuť a oprieť.

 

1. Stáť aj sedieť

Podľa odborníkov dokáže už 30 minút práce postojačky uľaviť od typických kancelárskych problémov – bolesť chrbta, bolesť za krkom, stuhnutá šija... Zároveň státie pri kancelárskom stole pomáha bojovať s hemoroidmi alebo nadváhou. A k tomu je človek až o 45 % produktívnejší. Lenže na druhú stranu - komu by sa chcelo 8 hodín stať? Preto je tu polohovací stôl, vďaka ktorému môžete meniť polohu kedykoľvek sa vám zachce.

Liftor

 

2. Tá pravá výška

Kúpa stola býva občas orieškom - niekto je vysoký, druhý malý - bežne dostupné stoly tak zákonite nemôžu vyhovovať všetkým bez rozdielu. Pre kvalitnú prácu aj naše zdravie je dôležité nájsť si svoju ergonomickú polohu pre naše maximálne pohodlie. Práve tu dokáže zaistiť výškovo polohovateľný stôl, vďaka ktorému dostanete svoje telo do tej najprirodzenejšej polohy.

Okrem subjektívneho pocitu pohodlia, skúste sa zamerať aj na nasledujúce tipy pre zdravé držanie tela:

  • lakte by mali zvierať uhol 90°
  • monitor počítača by mal byť v úrovni očí
  • postojačky aj posediačky majte chodidlá rovno položené na podlahe
  • nezabúdajte ani na správne sedenie pri stole
  • držte vzpriamenú hlavu a uvoľnené ramená

 

3. Stlač tlačidlo

Pri výbere polohovacieho stola máte na výber mechanický alebo elektrický pohon. Vďaka elektrickému pohonu je zmena polohy záležitosťou niekoľkých sekúnd, a to len za pomoci stlačenia šípok hore a dole. Jednotlivé vyhovujúce výšky si môžete navyše uložiť do pamäťovej jednotky, a tak nemusíte výšku stola pri každej zmene zložito ladiť.

tlacidlo

 

4. Čas na cvičenie

Vedeli ste, že naše nohy nie sú prispôsobené na to, aby stáli na dokonale rovných plochách? Mali by sa hýbať po rôznych povrchoch, nechať sa masírovať a naťahovať. Ako na to, keď ale musíte pracovať? Pri práci postojačky môžete využiť rôzne zvrásnené rohože, ktoré masírujú klenbu a preťahujú prsty. Alebo podložky z pamäťovej peny, ktoré majú protišmykový povrch, nikde neprečnievajú a sú odolné proti mechanickému namáhaniu. A ak naozaj chcete využiť pracovný čas na maximum, vyskúšajte balančné podložky, vďaka ktorým posilníte nohy a hlavne stred tela.

balančne podložky

5. Vychytávky navyše

K polohovacím stolom patria aj ďalšie „vymoženosti“, ktoré prácu s počítačom veľmi uľahčia. Aké by vám nemali chýbať?

  • Ideálny je držiak na monitor, vďaka ktorému je možné obrazovku nastaviť tak, aby nedochádzalo k preťažovaniu krčnej chrbtice. Vďaka tomu sa zbavíte stuhnutej šije a bolesti hlavy.
  • Je potrebné spomenúť, že pomyselnou čerešničkou na torte je aj výber stolnej lampy. Preťažovanie zraku je u mnohých veľmi podceňované. Základom sú zdroje svetla, ktoré neblikajú (tzv. flicker-free žiarivky), pretože blikanie namáha zrenice, narúša sústredenie, vedie k únave a bolestiam hlavy. Rovnako dôležitá je aj farebná teplota svetla, a to do 3000 K na použitie vo večerných hodinách.

Potrebujete poradiť s výberom?

info@liftor.sk

+420 739 556 148

Stoly
Galéria
Referencie
FAQ
Kontakt
Zostaviť stôl
Blog

© 2021 Liftor s.r.o.

provozovna: Republikánská 1179/47 312 00 Plzeň 4-Lobzy
sídlo: Pod Vinicemi 931/2, 301 00 Plzeň

IČ: 08632197

Sledujte nás

*GARRETT et al. Call Center Productivity Over 6 Months Following a Standing Desk Intervention. IIE Transactions on Occupational Ergonomics and Human Factors. 2016, 4(2-3), 188-195

**SAEIDIFARD et al. Differences of energy expenditure while sitting versus standing: A systematic review and meta-analysis. European Journal of Preventive Cardiology. 2018, 25(5), 522-538.

***WARREN et al. Sedentary Behaviors Increase Risk of Cardiovascular Disease Mortality in Men. Medicine & Science in Sports & Exercise. 2010, 42(5), 879-885

DIAZ et al. Patterns of Sedentary Behavior and Mortality in U.S. Middle-Aged and Older Adults. Annals of Internal Medicine. 2017, 167(7).

††CONG et al. Association of sedentary behaviour with colon and rectal cancer: a meta-analysis of observational studies. British Journal of Cancer. 2014, 110(3), 817-826. 

†††BUCKLEY et al. Standing-based office work shows encouraging signs of attenuating post-prandial glycaemic excursion. Occupational and Environmental Medicine. 2014, 71(2), 109-111.